G a n g l a g   v e s t

Turene våre 2008-2007-2006-2005

Klikk her for å se turene vi går nå og gikk i 2019, 2018 og 2017.
Klikk her for å se turene i 2016, 2015, 2014 og 2013.
Klikk her for å se turene i 2012, 2011, 2010 og 2009.
  • 29. desember 2008: Start fra Solhaug. Gikk vegen til Haugberg, videre skogsbilveg mot Storemyr. Pause i brakka til Jan Erland. Igjennom skogen til Storemyr. Vegen ned til bekken og til Damrønningen og Askedal. Veien til Hotvet og hovedvegen tilbake til Solhaug. Fem mann.
  • 22. desember 2008: Start fra Trollsvannsparkeringa. Gikk over demningen og over Tyriåsen og til Trollsvannsstua. Grilling på bålet der, for det var jo siste turen før jul. Videre til Svartvann og over Dalseteråsen og tilbake til parkeringa. Tungt føre med litt skare, litt løsere snø og en del glatt. Vegen langs Trollsvann kunne vi ikke gå for der var det holke. Elleve mann, 5,6 km.
  • 15. desember 2008: Start fra Solhaug, gikk til Boroa og videre til Struten. Skogsveg til Håsken. Vegen til Langevann. Pause der, videre over isen og vegen mot Stålerød. Tok av vegen og tilbake til Boroskauen og fulgte spora våre tilbake til Solhaug. Nesten heile turen vassa vi i 10–15 cm snø. Ti mann, ni km.
  • 8. desember 2008: Start fra Solhaug, gikk skogsveg forbi Haugberg og mot Storemyr. Pause i gapahuken til Jan. Fulgte vegen til Hotvet, kryssa hovedvegen og inn i skogen ved Halum. Gikk mot Moa og fulgte skogsveg til Flåtten. Vegen tilbake til Solhaug. Åtte mann, 9,5 km.
  • 1. desember 2008: Start fra øvre Vegger. Gikk igjennom skogen og over jordene til nedre Vegger, fulgte ny skogsbilveg til kraftlinja. Fulgte kraftlinja til Langevann. Vegen mot Stålerød og til Logne. Skogsveg videre og pause på bålplassen sør på Langevannsåsen. Videre til Damstua og tilbake til Vegger. Ni mann.
  • 24. november 2008: Start fra Solhaug. Gikk opp til Haugberg og vegen opp mot Storemyr, igjennom skogen og til Storemyr. Videre til grillhytta til Jan med pause inne der. Videre sørover og mot Askedal, men litt før vi kom dit gikk vi sørvestover på skogsveg mot Hasåssetra. Etter et stykke snudde vi og gikk til Askedal. Fulgte vegen tilbake til Hotvet og over jordene til Båhus. Vegen tilbake til Solhaug. 14 mann, tolv km.
     GPS-spor og bilder fra turen 17. november 2008 (Vis større kart).
  • 17. november 2008: Start fra Pettersplassen,gikk mot Langevann, men gikk nedover langs elva mot Nøklegård og opp til Vestby, Bjønnevann og nordover til Langevann. Forbi Torpesetra og ut på skogsbilvegen. Pause utafor hytta til Anna Irene. Gikk vegen ut til Rennesikvegen og fulgte denne nesten til Rennesik. Inn til Bjørkedalen og ned til Langevann. Vegen tilbake til Pettersplassen. 14 mann.
  • 10. november 2008: Start fra Pettersplassen. Gikk opp til Langevann og videre til Bjørkedalen. Pause utenfor Trolldalssetra. Videre via kleiva til Trolldalen og vegen tilbake til Pettersplassen. Ni mann, 9,2 km.
  • 3. november 2008: Start fra Andebu sentrum. Gikk sørover mot Askjem, på østsida av Askjemvannet, til Kulerød, Kulerødvannet, Solvang, Bjure og til renseanlegget på Gravdal. Sykkelstien tilbake til sentrum. Elleve mann
  • 27. oktober 2008: Start fra Nøklegård, gikk til Ønne og vegen til Karistua og videre over til Svindalen. Pause i Øvre Svindalen. Gikk Kattedalen, Nyørk og Vestby og vegen tilbake til Nøklegård. Ni mann, 8,75 km.
  • 20. oktober 2008: Start fra Myre i Høyjord. Gikk inn til Svensrød og igjennom skogen til Mørken, sørover og til Gransetra. Pause der og tilbake mot Mørken, skulle tatt av vestover men plutselig stod vi på Mørken igjen. Snudde og gikk vestover på veien mot Gran, sørvest for Bånngunnrød og tilbake til Myre. Sju mann. Ingen skritteller, men GPS, 8,7 km.
  • 13. oktober 2008: Start fra Gulliskolen, gikk opp til Gjermundrød, Vinnelrød og sørover til Bettum og Bergan. Vestover til Rød, over vegen og opp til Lauvås og til Sommerstad. Forbi Andebu Næringspark og gjennom Vikemyra og tilbake til Gulli. Åtte mann, 12 700 skritt.
  • 6. oktober 2008: Start fra Bakkeskau. Gikk til Vinterrønningen og Skarsholt, videre til Sørli og over elva og opp til Nordre Slettingdalen. Igjennom skogen langs hareinnhegninga til Slettingdalen og til Enga. Ut på vegen som går gjennom Dælæne og pause på elvekanten ved gjeddesperra i Slepperanna. Vegen til Sørli og inn til Vesleeng. Forbi Vinterrønningen og vegen tilbake til Bakkeskau. Ti mann, ingen skritteller.
  • 29. september 2008: Start fra Stålerødvannet, fulgte vegen til Logne, gikk opp på Langevannsåsen og fulgte den heilt nord og ned på vegen mellom Vegger og Langevann. Pause ved Langevann. Videre vegen et stykke og over mot Struten. Så sørover igjennom skogen og ut på jordene og forbi Vålehedde og jordene nord for Lerskall og over Hegrebekk og langs den og tilbake til Stålerødvannet. Elleve mann og 12 200 skritt.
  • 22. september 2008: Grønn tur nr.6 omigjen. Svein hadde gått opp løypa og vi skulle finne tilbake etter at vi hade vært på Knappen: Fra Andersbonn, gikk til Jeskovann og Fjørfislevann. Fulgte blåmerka løype opp til Knappen. Pause der og tilbake til Andersbonn på merka løype. Åtte mann og 11 800 skritt.
  • 15. september 2008: Start fra Pettersplassen, gikk vegen mot Langevann til Ambjørnrødløkka, fulgte så skogsveg sør og vestover til Langevann. Langs vannet og rundt på sørsida. Skogsveg til Rennesikvegen. Pause i krysset til Bjørkedalen. Forbi Bjørkedalen og tilbake til Langevann. Like før vi kom tilbake til Ambjørnrødløkka gikk vi til Dalen og over elva til Trolldalen. Vegen tilbake til Pettersplassen. Bare fire mann i dag. Ingen skritteller.
  • 8. september 2008: Start fra Møyland barnehage. Gikk lysløypa et stykke opp mot Skørsåsen. Tok av litt oppe i bakken og gikk rett sørover mot Skørsåsen. Her er det veldig bratt og steinete, men vi kom opp til masta. Gikk videre nordvestover og kom til slutt inn på en sti som leda oss til Døvehjemmet. Fulgte lysløypa mot kjøreretningen tilbake til barnehagen. Ti mann, 8900 skritt.
  • 1. september 2008: Start fra Halum, gikk til Askedal og vestover opp sør på Askedalsåsen. Gikk sørvestover og skulle gått til Hasåssetra, men gikk for mye vestover og havna nesten i Brudal, gjorde en piruett og havna tilbake mot Askedalsåsen. Videre mot Storemyr, oppom grillhytta til Jan Brynjulfsen. Pause på krakkene ute der. Videre til Storemyr og vegen tilbake til Halum. Ingen skritteller, men vi trur det var 10–11 000 skritt. Åtte mann.
  • 25. august 2008: Start fra Pettersplassen ved Stein. Gikk vegen til Trolldalen, over elva og opp Svervestolen og til Dælæsetræ. Pause der med fyr på parafinlampa, sammen med muselort og kingelvev. Videre ned til Bjørkedalen og til Langevann. Vegen tilbake til Pettersplassen. Åtte mann. 9500 skritt.
  • 18. august 2008: Start fra Rennesik. Fulgte vegen mot Støvland og gikk over Holtehedde, pause der med flott utsikt og solnedgang. Så ned mot Åsvann og noen gikk oppom observatoriet på Gåsåsen. Rett linje nordover og ned på vegen til Pålehølet. Vegen tilbake til Rennesik. Seks mann, ingen skritteller.
  • 11. august 2008: Start fra Trollsvannparkeringa. Fulgte vegen til Trollsvannsstua. Ei lita pause der på de nye krakkene som er laga i sommer. Videre vegen nordover og til venstre og opp til jakthytta som ligger litt sørvest for Trettemyrstua. Pause på tunet der. Vegen tilbake til Trollsvann og på vestsida av vannet tilbake til parkeringa. Arild fikk fire vepsestikk og Steinar fikk to. Ca. 10 000 skritt. Elleve mann.
  • 4. august 2008: Grønn tur nr. 10: Myre i Høyjord. Start fra Myre, gikk opp på Bånngunnrødåsen, traktorveg fra Gran og til Kringlevann og på Langevannsåsen. Pause på Samuelstuen. Skogsveger tilbake til Myre. Bare fire mann i dag. 12 700 skritt.
  • Ferie i tre uker
  • 7. juli 2008: Grønn tur nr.9: Start fra Stulesvingene på veg mot Høyjord. Gikk til Gåserød og Elta, vegen mot Sønset og østover tilbake til parkeringa. Men det var ikke nok så vi gikk langs Merkedamselva og inn på vegen til Sønset. Igjennom grustaket til Høyjord sand, skogsveg mot Elta, litt før vi kom til Elta gikk vi inn på grønn tur igjen og tilbake til parkeringa. Fem mann, 12200 skritt.
  • 30. juni 2008: Denne gangen gikk vi grønn tur nr. 8. Fra parkeringa ved Trollsvann - Delingsdalen - Åletjønn - Åletjønnsstua - Grønntjønn. Her oppe hadde vi pause, det blåste fint så vi ble ikke plaga med myggen. Så til Gåsediplene - Ågotseter - Røsbekkseter - Hansebu - Stutaue'- Delingsdalen - parkeringa. På det grønne arket står det 10,5 km og gangtid på ca. 3,5 timer. Vi hadde gangtid på 2 timer og 14 minutter. 14 000 skritt og 11,4 km på GPS-en. Snittfarta var på 5,1 km/t.
  • 23. juni 2008: Fri pga. Sankthans.
  • 16. juni 2008: Grønn tur nr.7: Start ved Storedal - Vesledal - Einarsrød. Her brøyt vi av fra den grønne turen og gikk opp den gamle kleiva for så å gå inn til Trolldalsstua (der den stod, nå er den flytta). Pause her. Ned til Einarsrød igjen og videre ned til restene av Store Dal-saga. Så opp til Store Dal igjen. 10,3 km, 12 000 skritt og 1t 54min.
  • 9. juni 2008: Start fra Andersbonn i Kodal. Gikk grønn tur nr.6 opp til Farmenrøysa. Men vi skøyta på litt med å gå opp til Knappen. Fulgte blåmerka løype dit. Vi skulle gå ned igjen på nordøstsida, trudde vi. Men den stien vi fant gikk alt for mye vestover. Vi lurte litt på vegen ned, men tenkte at den går vel vestover før den runder rundt og går østover. Men når vi hadde gått ganske langt ned så måtte vi starte opp GPS'n. Da viste det seg at nærmeste veg tilbake til bilene på Andersbonn, var tilbake over toppen på Knappen som vi hadde kommet. Men da gikk vi ikke oppom Farmenrøysa. Det ble en lang tur, ca. 17 km. Vi hadde ingen skritteller, men vi tror det var 19 000 skritt. 1,5 timer lenger tur en vanlig. Ingen sure miner når vi måtte over toppen på Knappen igjen. Ti mann.
  • 2. juni 2008: Start fra Kodal kirke. Gikk grønn tur nr. 5. Til Hov og på skogsveger og stier til Hasåssetra. Brudal og vegen derfra og skogsveg til Sletholt (Rotholt). Ei lita runde østover i skogen og ut i Harabakken. Over jordene og tilbake til kirka. 12 600 skritt og tolv mann.
  • 26. mai 2008: Start fra Vonheim i Kodal. Gikk grønn tur nr. 4. Søndre Trollsås, Goksjø, her gikk vi ut på Kalven og tilbake samme vegen og skogsveg opp til et jakttårn. Opp på Nurkholtåsen. Pause der og videre rett vestover ned på stien igjen. Så nesten ned på vegen ved Pipenholt, men vi snudde og gikk tilbake igjen. Opp forbi jakthytta. Nå gikk vi ikke oppom Nurkholtåsen. Tok av østover sør for jakthytta og i ulendt terreng ned til jordene på Søndre Trollsås. Vegen tilbake til Vonheim. Ni mann, ca. 9000 skritt.
  • 19. mai 2008: Start fra Dalsroa, gikk grønn tur nr. 3. Russerleiren, over Strandåsen og Lakskjønnåsen, forbi Oksenaua og til Stein, over vegen ved Pettersplassen og et lite stykke på Langevannsveien så nordover på Steinsåsen. Når vi kom til vegen til Trolldalen forlenga vi turen litt med å gå ned til Trolldalen, forbi Trolldalssaga og til Hynne. Ut på vegen og tilbake til Dalsroa. Tolv mann. 9000 skritt. Noen millimeter med snø/hagl noen steder.
  • 12. mai 2008: Grønn tur nummer to: Start fra Stålerødvannet, opp Logneveien til Logne. Så gikk vi opp bakkene til Langevannsåsen i friskt driv. Der oppe var det stifteklemme og bra utsikt. Vi fulgte de gule merkene videre forbi et bjørnehi og til Struten. Vi gikk inn i Boroskogen og tok ei pause ved hytta til Ragnar Berg (dvs. til arvingene hans). Her fant vi ut at den grønne turen var for enkel, og gikk gjennom skogen mot Taranrød, så opp langs jordene til Våle og ut Boroveien til Døvlebakken. Der gikk vi ned til Døvlebekken, over vegen og forbi massedumpen og inn i skogen. Gikk bort til Andebus største bjørk, opp til Rønningen og ut til Berg og vegen tilbake til Stålerødvannet. Ni mann denne gangen, inkludert en som kom for seint og måtte springe litt. Vi gikk 9,75 km med ei snittfart på 5,1 km/t. På skrittelleren til Arild ble det 12 300 steg.
  • 5. mai 2008: Start fra Gravdal. Gikk opp til Holt og inn på grønn tur nr. 1. Sørover ut på stupet over Gravdallia og østover til Hunnestuveien, fulgte den litt og så nordøstover på åsen og over vegen igjen og til stifteklemme på åsen øst for Holt. Herfra skjøta vi på litt på grønn tur og gikk så nordover til Sameiet og videre forbi kraftlinja til Stallene. Derfra på vestsida av Storemyr og til Svartediket, tilbake til Sameiet og vegen ned til Nordre Holt. Vegen tilbake til Gravdal. Tolv mann, 12 700 skritt. Flott vær og sommertemperatur.
  • 28. april 2008: Start fra Torp, gikk ned til Leirdal og fulgte høyspenten opp til Hallenstvet. Nordover over jordene til Knippen. Opp på Tranumkollen og ned på østsida, over Høyjordveien og rundt på nordsida av Bakkevannsfjellet. Ned til Vegger, ut på vegen og tilbake til Leirdal og tilbake til Torp. Elleve mann, 10 300 steg.
  • 21. april 2008: Start fra Nøklegård,gikk rett nordover igjennom skogen og over vegen i toppen av Oserødbakken. Fulgte åsen nordover og gikk til Gusland og mot Stranda. Vestover og nordover til Laksekjønn. Over vegen og ned til Hagan. På østsida av elva og til Trolldalen. Pause uten bål i nordre Dalen. Videre til Dalen og opp til Langevannsvegen, inn på østsida av Langevann og ned til Ambjørnrødløkka. Sørover igjennom skogen til Ambjørnrød og vegen tilbake til Nøklegård. Elleve mann og 12 900 skritt.
  • 14. april 2008: Start fra barnehagen ved Møylandsletta. Gikk opp forbi Møyland, vanntanken og opp til Vetan. Ned til Kjærås, over vegen og ned mot Askjemvannet. Pause med bål utafor hytta til Harry Thorvaldsen i Askjem hyttefelt. Videre igjennom skogen til Tunheim, opp til Askjemfeltet, til Berglykrysset, litt mot Håsken og sti opp til kirkegården, over gravfeltet og inn i Prestegårdsfeltet, og tilbake til Møyland barnehage. Ni mann, 9400 skritt.
  • 7. april 2008: Start fra Solhaug. Gikk forbi Leif Haugo og gjennom skogen og inn på Logneveien. Fulgte den nesten til Langevann og gikk østover og opp på Bustingen. Båling på toppen. Videre nordover og ned på Håskenveien , fulgte den og gikk inn forbi ammunisjonsbrakkene (de er vekk nå). Fulgte skogsveg til Struten. Boroa og igjennom Boroskauen tilbake på Logneveien. Ned på vegen ved Stålerødvannet og asfalten tilbake til Solhaug. Ti mann, 13 000 skritt.
  • 31. mars 2008: Start fra Solhaug, opp til Haugberg og nesten til enden av skogsvegen og gjennom skogen til Storemyr. Båling ved gapahuken til Jan Brynjulfsen. Noen hundre meter på vegen ned mot Hotvedt, inn på skogsveg mot Svartediket. Veg til Askedal. Fulgte vegen til Hotvet og forbi Sokka og vegen tilbake til Solhaug. 15 mann, 13 200 skritt. Litt snø og veldig mye vann.
  • 24. mars 2008: I tett snøvær starta fem karer i ganglaget turen fra parkeringa ved utløpet av Trollsvann. Det var brøyta veg inn til Trollsvannsstua, og på vegen dit så vi at en sjettemann kom i høy fart etter oss. Vi lot han ta oss igjen ved Trollsvannsstua. Da heile gruppa var samla fortsatte vi innover Hestedalen. Der var det ikke brøyta, og etter hvert vassa vi i snø opp til knærna. Det var så tungt å gå at vi måtte skifte på å gå foran. Etter ei stund fant vi ut at vi var slitne nok, og satte oss ned og fyra opp et bål. Etter pausa gikk vi samme veg tilbake igjen. Det var lettere nå som vi hadde vårt eget spor å gå i. Vi var som sagt seks mann, og gikk 6333 skritt som på GPS-en var 6,1 km. Mindre enn sist, men vi brukte nok nesten like mye krefter.
  • 17. mars 2008: Start fra Bakkeskau, gikk igjennom skogen til Vinterønningen og ned til Vesleeng. Over jordet langs elva og over brua til Nordre Slettingdalen. Opp til Øvre Slettingdalen og sørover forbi harebikkjetreningsinngjerdinga og en liten piruett rundt oppe i skogen og tilbake på vegen og ned til Slettingdalen. Forbi noen hundre bilvrak, dekker og felger i Søndre Slettingdalen og til Enga. Ned over elva og hovedvegen og opp mot Brudal. Båling i bakkene mot Brudal. Etter en god pause gikk vi opp til Brudal, igjennom skogen og opp på åsen på østsida av Pisserød (Solberg). Igjennom skogen og på skogsveger fram til Østre Skarsholt. Vegen tilbake til Bakkeskau. Tolv mann. Skrittellerne viste 15 634 og 15 400 skritt. GPS-en sa 12,6 km, med gangfart på 5,3 km/t i snitt. I løpet av turen stod vi stille i 40 minutter inkludert kaffipausa og en prat med to husbyggere.
  • 10. mars 2008: Start fra Bakkeskau, gikk opp til Vidaråsen og videre til Ønne og til Nøklegård. Opp til Vestby, Nyørk, Kattedalen og til Svindalen. Båling i nedre Svindalen. Vegen over Hov til Karistua, Vidaråsen og tilbake til Bakkeskau. Ti mann og omtrent 14 000 skritt per ganglagsmann.
  • 3. mars 2008: Start fra bussgarasjene ved Modul i Høyjord. Gikk inn forbi Myre og til Svensrød. Planen var å gå til Mørken, men vi hadde litt problemer med kompasskursene over åsen og gjorde noen piruetter og havnet på vestsida av jordene i Bångunrød i steden. Så gikk vi sørøstover og til Gransetra. Båling der. Vi gikk vegen til sørenden av Gransjordene (litt feil for vi skulle gått tilbake til Bångunrød), så det ble fleire kilometer på asfalt for å komme tilbake til bussgarasjene. 13 mann, ca. 15 000 skritt. Bart føre det meste av vegen.
  • 25. februar 2008: Start fra barnehagen ved Møylandsletta. Gikk opp forbi vanntanken på Møyland og opp til tårnet på Vetan. For en gangs skyld greide vi å følge stien heilt ned til Kjærås. Vegen til Moa og opp i Bergskauen og til Ulspipa. Båling der. Ned igjennom skogen og ut til Skytterbanen. Over jordene og opp til Møyland og tilbake til barnehagen. Elleve mann.
  • 18. februar 2008: Ganglaget starta fra Solhaug som sist. Gikk gjennom skauen inn til Myra (Halvorsmyr) og inn på Lognevegen. Fulgte den nesten til Langevann og gikk østover og opp på Bustingen. Båling på toppen. Videre nordover og ned på Håskenvegen, fulgte den og gikk inn forbi ammunisjonsbrakkene (de er vekk nå). Fulgte skogsvegen til Struten. Over jordene til Lerskall og vegen tilbake til Solhaug. Stygglatt på jordene, men ingen skada. 13 mann. 12 500 skritt. Temperatur på +9° – +10°.
  • 11. februar 2008: Start fra Solhaug. Gikk opp til Haugberg og til Lauvås. Videre gjennom skogen og ut på vegen fra Haugberg mot Storemyr. Båling i gapahuken der. Vegen ned til Veslehotvedt. Rundt og litt oppom Halumåsen og til Moa. Over jordene til Berg og Solhaug. Tolv mann. Litt glatt, ca. 0°. Ca. 13 000 skritt.
  • 4. februar 2008: Start fra Solhaug, gikk inn til Myra (Halvorsmyr) og inn på Lognevegen, videre opp til Langevann og ned mot Vegger. Gikk sørover opp på Veggeråsen. Båling der. Så vestover og ned på Lognevegen igjen og tilbake til Berg og Solhaug. Litt glatt og lett snø/regn. 13 mann. 10 700 skritt.
  • 28. januar 2008: Solhaug - Haugberg - Byttingen - Storemyr. Her tok vi pause i gapahuken som står der. Videre gikk vi til Askedal og over til Hotvet før vi gikk asfaltvegen tilbake til Solhaug. 15 mann, mildt og fint vær, men isete mange steder i skogen.
  • 21. januar 2008: Start fra Pettersplassen. Gikk den vanlige runden opp til Langevann og Bjørkedalen, men vi gikk til toppen ved Trolldalssetra før vi tok pause med båling. Så ned kleiva til Trolldalen og vegen tilbake til Pettersplassen. 13 mann, pluss en mann som starta litt seinere og møtte oss når vi tok pausa. Han hadde gått motsatt veg og hadde da gått opp kleiva i Trolldalen, og den er så lang og bratt at han får bestått på det. Så med han var det 14 mann. 9700 skritt. Stort sett fint føre med hard snø, men noe glatt noen steder.
  • 14. januar 2008: Start fra Pettersplassen. Gikk vegen til Laksekjønn, ned til Hagan. Over elva og over jordene til Trolldalen, forbi saga og til Hynne. Ut på hovedvegen mot Hvarnes og til Einarsrød. Båling ved Citroënen ved Einarsrødbrua. Gikk vegen til Dalsroa, Laksekjønn og tilbake til Pettersplassen. Regnvær nesten heile turen. Veldig glatt. 18 mann, ny rekord. Ca. 11 000 skritt.
  • 7. januar 2008: Start ved Pettersplassen, gikk vegen til Ambjørnrødløkka (Sørli). Derfra hadde Kristian André kjørt opp veg med bandvogna. Det var bra, for det er nok en 45–50 cm snø. Opp til Langevann og til Bjørkedalen. Båling på tunet der. Videre forbi Trolldalssetra og Kalvedalen og ned kleiva til Trolldalen. Vegen tilbake til Pettersplassen. 14 mann. Ca.11 000 skritt. Lett sludd/snø og regn.
  • 1. januar 2008: Start ved Pettersplassen. Gikk opp vegen til Langevann, Torpesetra til Anna Irene og videre vegen ut på Rennesikvegen og til Bjørkedalen. Båling der. Videre til Langevann, Dalen, Trolldalen og tilbake til Pettersplassen. Ni mann og 12 300 skritt. Lett snø og skummelt glatt noen steder.
  • Fra bildegalleriet desember 2007:
    Juleavslutning ved Trollsvannsstua (17/12-2007).
    17. desember 2007: Start fra Trollsvannsparkeringa. Gikk på østsida av vannet opp over Dalseteråsen, og inn på vegen mellom Trollsvann og Åletjønn. Så til Trollsvannsstua. Båling der med pølser, ribbe og diverse. Etter en litt lenger pause enn vanlig gikk vi over åsen på vestsida av Trollsvann og tilbake til parkeringa. Turen ble ikke så lang. Bare 6300 skritt. 13 mann, 3–4 cm snø og ca. −8 grader.
  • 10. desember 2007: Start fra Høyjord stavkirke. Fulgte vegen forbi Aulesjord og Klostervann. Fra enden på vegen fulgte vi blåmerka løype til vi kom inn på vegen til Åletjønn. Kaffipause med bål i sørenden av Åletjønn. Vi gikk samme veg tilbake, men da gikk vi innom på tunet til hytta til Jan Erik Grytnes ved Klostervann. Det var et par cm snø og litt glatt. Ni mann.
  • 3. desember 2007: Denne gangen starta ganglaget fra Varmluft. Vi gikk opp til Skjelland og bort til Rød. Så gikk vi over til Bettum og nordover før vi kom til Vinnelrød. Der satte vi oss i en askehaug og fyra opp et bål. Etter pausa gikk vi tilbake til Skjelland og ned til Varmluft igjen. Elleve deltakere, 8,27 km på GPS og 10 325 skritt.
  • 26. november 2007: Start på Hotvet ved verkstedet til Arne. Gikk til Sokka, Storemyr og til grillhytta til Jan Brynjulfsen på Storemyråsen. Pause der med fyr i grillen inne. Det var godt for det var sur vind med ca. null grader. Videre sørover og til Askedal. Var innom i verkstedet til Ivar Askedal. Vegen tilbake til Hotvedt, Sokka og til Arne. Åtte mann og ca. 9000 skritt.
  • 19. november 2007: Start hos Henning i Torpeenga. Gikk vegen til Hallenstvedt, videre mot Stranda, og på østsida Strandemyr. Skulle gå stien mot Ødegården (Knippen), men vi bomma litt og gikk opp på nordenden av Strandåsen. Her ble vi litt vildra, og Steinar var litt uenig med retningen, men vi fulgte kompasset hans en stund. Men det viste seg at han brukte feil farge på pila mot nord. Vi gikk altså sørover.
    Det ble en ekstra runde av det, men det er jo mosjon vi skal ha. Vi surret litt i mørket for å finne stien opp på Tranumkollen. Og det gjorde vi ikke. Gikk opp på Tranumkollen fra vestsida, og det tror jeg ikke noen gjør når det er lyst. Men det så ikke vi og det ble en bratt tur. Vi kom opp direkte til mobilmasta. Rasta med bål litt ned på nordvestsida. Gikk videre til Stranda, Gusland, Hallenstvedt og veien tilbake til Bråvoll og Torpeenga. Ni mann, 12 400 skritt.
  • 12. november 2007: Denne gangen starta vi fra parkeringa ved Trollsvann. Vi gikk inn til Trollsvannsstua og så på vegen nordover og oppover. Veldig mye oppover, i halvannen kilometer faktisk. Når vi kom opp brøyt vi ut og opp i skogen og fant ei hytte på et utkikkspunkt. Der fyra vi opp i grillen og så utover den mørke skogen med byen i det fjerne. Så gikk vi ned på andre sida av Trollsvann tilbake til parkeringa. Vi kom tidlig tilbake og hadde derfor tid til en kikk på natthimmelen og komet 17P/Holmes med prismekikkert. Åtte mann, 9260 skritt. Roy Henning hadde med GPS, og den logga 8,24 kilometer.
  • 5. november 2007: Start hos Roger C. på Nøklegård. Gikk til Ønne, Karistua, Hov og til Svindalen. Rast på tunet i nedre med bål i gryta. Gikk videre opp Kattedalen og til Vestby. Der hadde ledelsen i Andebu Næringspark strategimøte med noe attåt. Nesten bare de i Ganglaget som ikke kjørte ble servert øl. Fulgte vegen tilbake til Nøklegård. Tolv mann. Ca. 10 100 skritt.
  • 29. oktober 2007: Start ved Trollsvannsparkeringa. Gikk østover på blåmerka sti til Åletjønnsvegen, fulgte denne til Åletjønn. Gikk rundt vannet og videre til Trollsvann. Fulgte vegen tilbake til parkeringa. Sju mann, ca.10 500 skritt.
  • 22. oktober 2007: Start ved Pettersplassen. Gikk til Trolldalen, opp kleiva og til Bjørkedalen. Pause der med bål på tunet. Langevann og vegen tilbake til Pettersplassen. Sju mann. 10 100 skritt.
     Pause på Høymyrpynt 4.06.07.
  • 15. oktober 2007: Møylandssletta - Vetan - Kjærås - Askjemvannet - Møylandssletta. Bare fire mann denne gangen.
  • 8. oktober 2007: Start fra Rennesik - gjennom skog og kratt til vi kom ut på vegen mellom Pålehølet og Åsvann - Gåsåsen med kaffipause under takrampa Steinar har laga - Pålehølet langs hovedvegen tilbake til Rennesik. Ca. sju mann.
  • 1. oktober 2007: Solhaug - Halvorsmyr - Logne - Langevannsåsen - Langevann og veien tilbake til Solhaug. Seks-sju mann.
  • 24. september 2007: Start fra bussgarasjene i Høyjord, gikk til Mørken, noen runder rundt i skauen som vi ikke visste heilt hvor vi var og til Gransetra, vegen ned mot Gran, igjennom skauen til Myre og tilbake til bussgarasjene. Fem-seks mann. Trur det var ca. 15 000 skritt. Kraftig regnvær.
  • 17. september 2007: Start på Solhaug, gikk i Haugbergskauen
  • 10. september 2007: Start ved Kodal kirke, gikk til Hov og igjennom skogen til Hasåssetra, videre sti til Brudal, Slettholt (Rotholt) og vegen tilbake forbi Harrabakken og til kirka. Fem-seks mann.
  • 3. september 2007: Da gikk vi opp til Langevann og sørover til Vestby, Ambjørnrød, Ambjørnrødløkka og tilbake til Pettersplassen.
  • 27. august 2007: Start fra Steinsvann. Gikk nordover på Steinsåsene til Laksekjønn, kontrollerte tomta (steinbruddet) til Arne Petter, videre over vegen og ned til elva. Videre til Trolldalen, Dalen og inn på Langvannsvegen. Fulgte den til Pettersplassen og tilbake til Steinsvann. Sju mann.
  • 20. august 2007: Start ved Kodal kirke. Gikk opp forbi Hasåsgårdene og til Hov. Derfra sti et stykke nordvestover. Så opp og ned over mange åser og til Hasåssetra. Fulgte sti/veg til Brudal. Videre på veg og sølesti til Sletholt (Rotholt). Fulgte vegen tilbake til Kodal kirke. Ni mann. Ca. 10 000 skritt.
  • 13. august 2007: Start ved barnehagen ved Møylandsletta. Gikk den grønne turen som starter derfra. Opp til Skørsåsen, oppom mobilmasta og tilbake til parkeringa. Ni mann, 7300 skritt.
  • 6. august 2007: Start ved Bakkeskau. Vi gikk igjennom skogen til Vesleeng. Fulgte den gamle vegen til vi kom inn på vegen til Slettingdalen. Opp til Slettingdalen og skogsveg nesten opp til Flisefyr. Litt i sikksak på toppen og pause der. Gikk videre nordvestover og kom ned på Svindalsvegen ved Håvet. Fulgte vegen til Ønnedammen og gikk over Vidaråsen og tilbake til Bakkeskau. Åtte mann. 10 600 skritt. Arild mista skrittelleren sin på veg ned fra Flisefyr.
     Beverskader ved Lindevann 4.06.07.
  • 9. juli 2007: Start ved Lindevann. Lett regnvær, men det begynner vi å bli vant til nå. Fulgte løypa til den grønne turen rundt sørenden av Lindevann og opp vegen mot Støvland. Vi gikk ikke opp den bratte sida av Høymyrpynt, men gikk til Støvland. Gikk opp til Høymyrpynt derfra. Pause på toppen, ingen utsikt. Fulgte grønn turløype tilbake til Lindevann. Sju eller åtte mann. Ingen skritteller.
  • 2. juli 2007: Vi gikk grønn tur nr. 10. Start ved Brekke/Hønsvall i Kodal. Regn når vi starta. Gikk forbi Brekke og Hønsvall og nordover i Hønsvallskogen. Jevn lett stigning hele vegen. Pause på terrassen på hytta til mora til Roger K. i Hønsvallskogen. Regn. Videre tilbake til Brekke. Heile denne turen gikk i tett skog, og ikke opp på noen høyder. Regn. Alle var kliss våte, men det var ikke noe problem for temperaturen var fin. Sju mann og ca. 5500 skritt.
  • 25. juni 2007: Start ved Gjerstad i Kodal. Gikk grønn tur nr. 9. Østover til Vardås. Pause her med flott utsikt. Videre ned på østsida og ned til Jacobs brønn, Holmen og vestover til Tveitanheia. Tilbake til parkeringa. Litt kort tur, men det holdt i varmen. I dag var vi bare fire mann. Roger K. hadde starta turen tidligere så han kom tilbake til start når vi starta. Så til sammen blir det fem mann. Ca.7500 skritt.
  • 18. juni 2007: I dag gikk vi grønn tur nr.8. Start ved Gallis, gikk vegen opp til Ødegården videre nesten til Fjellvanglokalet i Stokke. En runde rundt i tette skogen og tilbake forbi Ødegården og nesten tilbake til parkering. Forlenga turen litt med å gå sørover og gjennom gården på Gallis og tilbake til parkeringa. Sju mann og ca.7800 skritt. Det var en lett tur.
     Skumring over Merkedammen 29.08.05.
  • 28. mai 2007:Vi gikk grønn tur nr. 3. Men vi starta ved Bakkeskau. Eller rettere sagt: tre mann starta der og tre mann starta ved Nøklegård. Vi møttes ved Ønnedammen. Gikk til Karistua, over til Svindalen, videre opp Kattedalen til Bjønnevann. Til Tiurvann og Vestby. Rast ved Vestby. Videre til Engrønningen og tilbake til Karistua. Vegen tilbake til Bakkeskau. De som starta ved Nøklegård gikk tilbake dit. En mann var i Horten når vi starta, men han kom etter og startet ifra Karistua og tok oss igjen ved Vestby. Sju mann, ca. 16 500 skritt.
  • 7. mai 2007: I kveld starta vi et nytt prosjekt, å gå alle de ti «grønne turene». Men disse turene er for korte til det og vi må ta en ekstra runde for å få en ordentlig utfordring. Vi tok derfor tur nummer en denne kvelden. Vi begynte fra Store Dal, gikk videre til Vesledal, Norndal og opp til jakttårnet på Dalsåsen. Der det var litt utsikt hadde vi pause. Så gikk vi til Plassen og ut til hovedvegen på toppen av Dalsrobakken. Vi kryssa vegen og gikk til Laksjønn, ned til jordene på baksia av Laksjønnvannet tilbake til Store Dal. Vi var åtte deltakere og skrittellerene kunngjorde 9699, 9990, 10 260 og 10 431 steg. Denne gangen slapp vi å bruke lys på heile turen.
  • 30. april 2007: Natt til første mai og litt mannskapsfrafall, men fem mann tok seg tid til en kveldstur. Vi starta på Nøklegård, gikk opp til Vestby og videre til Nyørk. Derfra fortsatte vi over skogen sånn at vi kom fram ved Granasne og gikk vegen opp forbi Pålehølet før vi tok av mot Langevann. Før vi gikk over åsen tok vi en pause ved betongbrua der gjerdet til fellesbeitet går. Så gikk vi over til Langevann, mot Torpesetra og på sørsida av vannet. Videre gikk vi til Vestby og tilbake til utgangspunktet. 13 600 skritt.
  • 23. april 2007: Tur fra Trollsvannsparkeringa, opp til ruinene av Dalsetra og videre rundt Åletjønn. På østsida av vannet tok vi pause på bålplassen. På grunn av jubileum ble det servert banankake. Ti mann, og skrittellere med talla 9800, 10 300, 10 507 og 10 528.
  • 16. april 2007: Denne gangen tok vi en av favoritturene våre. Vi møtte opp på Rennesik og gikk inn gjennom gården og fulgte skogsbilvegen innover. Så gikk vi opp den lange bakken mot Holtehedde. På toppen av Holtehedde kunne vi nyte den fine utsikta mens vi åt nista og skumringa sakte la seg over landskapet. Videre fulgte vi blåmerka løype ned mot Åsvannet, men tok til venstre da vi kom ned til vegen og gikk ned til Pålehølet. Da vi endelig var nede gikk vi vegen tilbake til Rennesik. Åtte mann, 9300/9500 skritt.
  • 9. april 2007: Start ved Pettersplassen ved Stein. Gikk opp til Langevann og opp Påledalen ved speiderhytta. Gikk litt i sikksakk oppe på Dalaåsen men fant til slutt Dalasetra. Kaffipause der. Skulle gå derfra og ned til Bjørkedalen, men vi gikk nok litt feil og fulgte en bekk som går sørover. Det trodde vi ikke skulle bli noe problem, men der tok vi feil. Kom ned til et gjerde og fulgte det et stykke. Det som skjedde da var at vi hadde dreid nordover, men trodde at vi gikk sørover. Plutselig sto vi ved speiderhytta igjen. Alle var like overraska. Vegen tilbake til Pettersplassen. Åtte mann.
  • 2. april 2007: Start fra barnehagen ved Møylandsletta. Gikk opp lysløypa, forbi ammunisjonsbrakkene til Håskenvegen. Fulgte den til avkjøringa til Bustingen alpin. Rast ved det forsvunne alpinanlegget. Gikk videre over myra nord for Langevann og over til Lognevegen. Fulgte den et stykke sørover og gikk østover og igjennom en masse kratt og bratte lier og fram til Struten. Fulgte vegen til Døvle og over Døvlehamna tilbake til barnehagen. Ni mann, 13 400 skritt.
     Avslapping på Vardås 25.06.07.
  • 26. mars 2007: Start fra barnehagen ved Møylandsletta. Gikk opp forbi vanntanken på Møyland og til Vetan. Ned på sørvestsida og ned til kalkunhuset til Torbjørn. Over Sandefjordsvegen og opp lia med tribunerester fra krigen. Over åsen til Åsen hyttefelt. Pause på utemøblene til ei av hyttene. Nordover og ned på jordet nord for Askjemvannet. Forbi Tunheim, vegen tilbake til Møyland og barnehagen. Elleve mann.
  • 19. mars 2007: Start på Solhaug. Derfra gikk vi langs vegen til Halum og opp forbi Hotvet til Storemyr. Der gikk vi opp på Storemyråsen og hadde matpause i grillhytta til Jan Brynjulfsen. Etter ei god pause gikk vi skogsvegen til Asbjørn Gulli via Haugberg tilbake til utgangspunktet. Elleve mann, skrittellerene viste 13 300 og 13 000.
  • 12. mars 2007: Vi gikk fra Solhaug til Hotvedt videre til Askedal og vestover på skogsveg. Litt igjennom skogen og videre over myrer og sumpområder til Storemyråsen. Pause i grillhytta til Jan. Forbi skogsbrakka til Jan Erland og skogsbilvegen til Haugberg. Vegen tilbake til Solhaug. Ti mann.
  • 5. mars 2007: Start fra Solhaug. I snøvær gikk vi opp skogsvegen til Asbjørn Gulli og til brakka til Jan Erland. Pause der. Vassing i snø til Storemyr. Vegen ned til Hotvet og på hovedvegen tilbake til Solhaug. Sju mann, 9730 skritt.
  • 26. februar 2007: Start ved Solhaug. Opp skogsvegen til Asbjørn Gulli og til brakka til Jan Erland. Pause der. Vassing i mye snø til Storemyr. Vegen ned til Hotvet og på hovedvegen tilbake til Solhaug. Fem mann.
  • 19. februar 2007: Samme tur som sist: Start på Halum. Gikk til Sokka og videre til Hotvet. Opp til Storemyr og videre til Storemyråsen og pause der i grillhytta til Jan Brynjulfsen. Videre derfra med litt vassing utenom veg til vegen som går ned til Askedal. Vegen tilbake til Hotvet og Halum. Ti mann.
  • 12. februar 2007: Start på Halum. Gikk til Sokka og videre til Hotvet. Opp til Storemyr og videre til Storemyråsen og pause der i grillhytta til Jan Brynjulfsen. Videre derfra med litt vassing utenom veg til vegen som går ned til Askedal. Vegen tilbake til Hotvet og Halum. Ni mann. Ingen skritteller.
  • 5. februar 2007: Også denne gangen starta vi på Pettersplassen på Stein. Vi gikk Langevannsvegen opp til Langevann og så inn til Bjørkedalen. Der var det fyr på peisen, og vi hadde innepause. Videre gikk vi opp dalen mot Trolldalssetra og Kalvegarden fram til Mila. Derfra fulgte vi vegen ned kleiva til Trolldalen og tilbake til Stein. Elleve mann med i kveld.
  • 29. januar 2007: Som sist starta vi på Pettersplassen på Stein og gikk Langevannsvegen opp til Langevann og så inn til Bjørkedalen. Der hadde vi bål på tunet, og videre gikk vi opp dalen mot Trolldalssetra via Kalvegarden til Mila. Derfra fulgte vi vegen ned kleiva til Trolldalen og tilbake til Stein. Ni mann med i kveld.
  • 22. januar 2007: Denne gangen starta vi på Pettersplassen på Stein. Vi gikk Langevannsvegen opp til Langevann og så inn til Bjørkedalen der vi hadde bål på tunet. Videre gikk vi opp dalen mot Trolldalssetra og gjennom skogen fram til Mila. Der fulgte vi vegen ned kleiva til Trolldalen og tilbake til Stein. Elleve mann, temperatur ned til −17°. Skrittellerene viste 11 130, 9499 og 12 305 steg.
  • 15. januar 2007: Start ved parkeringa til Møyland barnehage. Gikk opp til Møyland, forbi vannbassenget og opp til Vetan. Sørover og ned til Kjærås. Over vegen og mot Nesenga. Båling ved badeplassen ved Askjemvannet. Videre gjennom Åsen hyttefelt og til Tunheim. Gjennom Klokkeråsfeltet og over Møylend og tilbake til parkeringa. 15 mann. 9800 skritt, sju til åtte varmegrader.
  • 8. januar 2007: Vi begynte på Langbrekke og tok en rundtur i åsen bakover og tilbake til Langbrekke. 15 mann, ny rekord. Tallet på steg ble målt av to, med resultat 9800 og 10 229.
  • 1. januar 2007: Oppmøte på Nøklegård, videre til Vestby - Nyørk - Kattedalen - Øvre Svindalen. Der hadde vi bål i gryta før vi fortsatte via Nedre Svindalen og Ønne tilbake til Nøklegård. Tolv mann, 11 200 skritt.
  • 18. desember 2006: Start fra parkeringa ved Trollsvann. Gikk over elva og vestover på skogsbilveg. Tok av nordover og fulgte blåmerka løype (trur den heter Trollstien) til Trollsvannsstua. Kaffipause her med pølse og ribbesteiking på bål. Ingen vektreduksjon i kveld. Etter en lang pause gikk vi forbi Svartvann, tok sørover her og fulgte blåmerka løype over Dalseteråsen og tilbake til parkeringa. Åtte mann, ingen skritteller, men det var en kort tur.
  • 11. desember 2006: Start fra Bakkeskau igjen. Gikk vestover denne gangen. Til Vidaråsen og over elva ved Ønnedammen. Sørover opp skogsveg mot Nordre Slettingdalen. Det har regnt mye i det siste, så det var veldig bløtt. Kaffipause ganske høyt oppe i Slettingdalsskauen. Videre ned til Slettingdalen og fulgte vegen til vi var over elva. Her gikk vi nordover og til Vesleeng. Videre vegen opp til jordene hos Gunnar Skarsholt, nordover gjennom skogen tilbake til Bakkeskau. Seks mann, ingen skritteller.
  • 4. desember 2006: Start fra Bakkeskau. Gikk til Skarsholt og østover mot Haugberg. Dårlig med sti halvvegs, så der ble det mye opp og ned, over myrer og bussbas.Inn på skogsbilveg fra Haugberg. Videre til Storemyr, vegen ned til Damrønningen. Kaffipause i lavoen til Johan Askedal. Tilbake til Storemyr og på ny rett inn i skogen, over myrer og fjell. Inn på skogsveg i «Solberg»skogen, fulgte den til «Solberg» og gikk nordover mot Skarsholt, og inn på storvegen og tilbake til Bakkeskau. Seks mann, lang tur på ca. 14 500 skritt.
  • 27. november 2006: Runde ved Trollsvann, seks deltakere. Ca. 7100 steg.
  • 20. november 2006: Start fra Solhaug. Gikk skogsbilvegen til Asbjørn Gulli forbi brakka til Jan Erland Dahl og opp til Storemyr. Kaffipause med bål der. Tilbake til brakka og på litt dårlig veg/bekkefar inn på skogsvegen til Jan Erland og ned til Haugberg. Vegen tilbake til Solhaug. Seks mann. Ca. 7800 skritt.
  • 13. november 2006: Start fra Pettersplassen ved Stein. Gikk til Langevann og videre til Bjørkedalen. Rast med bål på tunet i Bjørkedalen. Fulgte skogsbilvegen til Trolldalen og tilbake til Pettersplassen. Sju mann. Mista skrittelleren.
  • 6. november 2006: Start fra Bakkeskau sør for Vidaråsen. Gikk opp til Vidaråsen, videre til Ønne, gjennom skogen til Nøklegård. Opp til Ambjørnrød, Vestby og til Bjønnevann. Mellom Bjønnevann og Kattedalen ble vi litt uenige om vegvalget, så vi delte oss i to grupper. Den første gruppa som kom til Svindalen tente opp bål i gryta på tunet. Bålet var godt og varmt når gruppe to kom. Måneskinn og pent vær. Sju mann.
  • 30. oktober 2006: Start fra sørenden av Gransjordene. Gikk vegen opp mot Gransetra, men skulle ta en omveg gjennom skogen etter et stykke. Vi gikk litt feil og kom ut på vegen igjen. Fulgte vegen til Gransetra. Kaffipause inne i uthuset/forsamlingslokalet (bare en krok på døra). Fulgte vegen tilbake til Gran. Regn nesten heile turen. Fem mann, men bare tre var de samme som sist.
  • 23. oktober 2006: Start fra Langebrekke nord for Gravdal. Gikk opp til Løkka og videre ned til Djupedal. Bortom og så på hytta til Erling Gravdal. Så opp til Sameia. Bortom og loggførte navna våre i postkassa til Gravdal vel. Fulgte Reløypa mot Langevann. Kaffipause ved Stallænne. Derfra fulgte vi vegen til Skatvet. Sørover på åsen til vi kom tilbake til Løkka og ned til Langebrekke. Regn hele turen. Fem mann.
  • 16. oktober 2006: Vi møtte opp ved Høyjord stavkirke og fortsatte vegen forbi Aulesjord til den slutta. Videre gikk vi på en sti til vi kom til Åletjønnsvegen som vi fulgte opp til Åletjønn. Vi gikk samme veg tilbake. Seks mann, 13 064 skritt.
  • 9. oktober 2006: Oppmøte i Torpeenga, gikk langs vegen til Stålerød, fulgte Lognevegen oppover til vi svingte av for å gå opp på Bustingen. Der hadde vi bål. Videre gikk vi ned den tidligere slalåmbakken til Langevann, rundt vannet og fulgte skiløypetraseen ned til nedre Vegger. Derfra fulgte vi hovedvegen tilbake til start. Ni mann som i snitt tok 12 576 skritt hver.
  • 2. oktober 2006: Start ved Kodal kirke. Gikk til Hov. I gjennom skogen på tvers av mange smååser til Hasåssetra. Vegen tilbake til Kodal kirke. Veldig vått etter regnet i skogen. Sju mann, ca. 7000 skritt.
  • 25. september 2006: Start på Berg. Gikk vegen til Moa og videre til Kjærås. Ut på Sandefjordsvegen og opp mot Vetan. Gikk litt utenom sti et stykke i ei steinur. Pause ved tårnet på Vetan. Videre nordover til Møyland, over jordene til skytterbanen og i gjennom skogen tilbake til Berg. Ni mann. Ca. 9000 skritt.
  • 18. september 2006: Start ved Rennesik. Gikk vegen mot Støvland. Blåmerka løype over Holtehedde, ned til Åsvann og vegen til Pålehølet og vegen tilbake til Rennesik. Sju mann. Ca. 9000 skritt.
  • 11. september 2006: Starta fra Laksekjønn, gikk vestover og gangbru over elva, videre til Hynne og på vestsida av elva nesten til Einarsrød. Opp gamlevegen og inn på Solbergvannsvegen, fulgte den til bomvegen til Trolldalssetra. Kaffipause der. Fulgte skogsveg til Hynnekleiva og ned til elva, vestsida av elva over gangbru og tilbake til Laksekjønn. Seks mann, ca. 12 000 skritt.
  • 4. september 2006: Vi starta fra Bjure. Gikk opp til Dyrsøvegen, litt sørover og ned til Børgjamølla, videre mot Hunestua, inn i skogen til Skatvetskauen, til Sameiet, ned til Gravdal og tilbake til Bjure. Sju mann.
  • 28. august 2006: Denne gangen møtte vi opp ved bussgarasjene i Høyjord. Turen gikk inn vegen mot ------, videre til Mørken. Derfra gikk vi til Gransetra der vi hadde en flott pause. Tilbake gikk vi på kompasskurs rett vest sånn at vi havna utpå riksveg 312 ved gransvingene. Seks deltakere, alle uten skritteller.
  • 21. august 2006: Vi starta på Torp. Gikk til Torpeskolen (den het det før) over jordene til Hallenstvedt, videre over Strandemyr og til Stranda. Opp på Tranumkollen fra nordvest. Til Gusland og derfra langs vegen tilbake til Torp. Ca. ni mann og to bikkjer.
  • 14. august 2006: Vi begynte på Nøklegård. Derfra gikk vi til Vestby - Nyørk - Kattedalen - Svindalen (der vi hadde rastepause i sommerfjøset sammen med sauene) - Karistua - Ønne - Nøklegård. Før pause gikk vi i et kraftig regnvær. Ti deltakere.
  • 7. august 2006: Start fra Pettersplassen ved Stein. Gikk vegen til Trolldalen, opp kleiva og på toppen gikk vi opp mot Dalaåsen, vi skulle finne vindfløya som var satt opp i 1944. Men det er mange åsrygger å gå feil på der, så vi havna nesten i Bjørkedalen. Gikk til Dalasetra og til slutt fant vi fløya. Vi sendte en mann (Erlend) opp i furua for å få ned restene av lageret som var på toppen av stolpen. Det gikk fint. Vindfløya var falt ned tidligere og lå på bakken. Bar med oss alle delene ned og mellomlagrer dem i Ambjønnrødløkka. Gikk vegen tilbake til Pettersplassen. Det ble en lang og varm tur. Seks mann.
     På veg ned fra Holtehedde 12.06.06.
  • 31. juli 2006: Start fra Trollsvannsparkeringa. Gikk mot Åletjønn, inn på vegen nord for vannet, sørover på østsida og rast med bading i ca. 20°–22°. vann, ved bålplassen midt på østsida. Ned til dammen og vegen nesten til bommen, vestover på merka løype tilbake til parkeringa. Ni mann.
  • 24. juli 2006: Lystad - Langevannsåsen - Langevann (pause med bading, vanntemperatur drøye 20 grader) - skiløypetraseen mot Rolighet - Veggeråsen - Damstua - Lystad. Tall på deltakere: Tre stk.
  • 3. juli 2006: Vi møtte opp på Nøklegård. Derfra gikk vi opp til Vestby - Nyørk - Storemyr - Plankeåsen - Heia - Heisetra. På Heisetra hadde vi pause. Så gikk vi opp til hovedvegen igjen og gikk opp til Pålehølet - Torpesetra - Bjønnevann - Vestby - Nøklegård. 10 mann, 13 890 steg.
  • 26. juni 2006: Vi starta på Storemyr i Hotvetskauen. Gikk til Hasåssetra og videre til Sletholt. Rolig gange gjennom severdighetene der. Østover inn på vegen til Hasåssetra. Fulgte den og gikk gjennom skogen til Damrønningen og fulgte lyslinja opp til Storemyr. Ni mann. Vi gikk ca. 15 000 skritt.
  • 19. juni 2006: Oppmøte på Sportsskytterbanen på Håsken. Videre gikk turen til Bergsvannet før vi dro opp på Spirås der vi tok oss en pause. Så gikk vi ned til Bergsvannet igjen og tilbake til sportsskytterbanen. Elleve mann. Også denne gangen hadde vi to skrittellere med, med resultat 9435 og 9404 steg.
  • 12. juni 2006: Vi møtte opp på parkeringa ved Rennesik. Derfra gikk vi vegen mot Støvland, men vi tok av og gikk opp til Holtehedde der vi hadde pause. Litt vind holdt myggen unna, elers supert vær.Som vanlig var det super utsikt over Andebu derfra. Så gikk vi videre til neste ås, Gåsåsen, der det var omvisning på observatoriet der. Så gikk vi vegen ned til Pålehølet og hovedvegen tilbake til Rennesik. Vel tilbake ved bilene ble vi angripi av mygg, ingen av oss hadde noen gang sett maken. Vi hadde to skrittellere med, de viste 10 616 og 10 760 steg, noe som tyder på at en kan stole på dem.
  • 5. juni 2006: Vi starta i Bakkeskau,gikk gjennom skogen til Vidaråsen og videre til Ønnedammen. Karistua og til Hovet. Østover opp gjennom masse kratt og urskog til Flisefyr. Sørover på østsida av Brånan og til søndre Slettingdalen. Ned på hovedvegen og fulgte den tilbake til utgangspunktet. Seks mann.
  • 29. mai 2006: Start fra Bakkeskau, opp til Skarsholttjønn, østover i Kolkinnskogen, over åsen der det pleier å være tiurleik, Haugbergskogen og videre til Storemyr i Hotvetskogen. Pause der og videre vestover til Solberg, nordøstover inn i Haugbergskogen igjen. Videre inn i Skarsholtskogen og ned til Østre. Vegen tilbake til Bakkeskau. Seks mann, og ca. 14 000 skritt.
  • 22. mai 2006: Vi møtte opp på parkeringsplassen ved Trollsvann. Kveldens tur var ei runde rundt Åletjønn. Oppmøte på sju stykker, 9700 steg.
  • 15. mai 2006: Vi starta på Pettersplassen og gikk opp Langevannsvegen forbi Langevann. Videre inn i skogen og fram på vegen til Bjørkedalen. Så til Bjørkedalshytta og opp på Bjørkedalsåsen der vi hadde pause. Andre halvdel av turen fortsatte over Dalaåsen, ned Nilsedalen og ut på Langevannsvegen. Så gikk vi via Dalen og Trolldalen tilbake til start. 13 deltakere.
     På veg over jordene i dalen mellom Ulspipa og Vetan 8.05.06.
  • 8. mai 2006: Start fra Berg - Døvle - Ulspipa - Vetan - Kjærås - Moa - Berg. Ti deltakere, 10 300 skritt.
  • 1. mai 2006: Oppmøte på Pettersplassen. Videre opp Langevannsvegen til Speiderhytta. Deretter opp Påledalen, ut til vindflya på Dalaåsen, til Dalasetra m/pause, opp over Faulemyråsane bort til Kleiva, ned til Trolldalen og tilbake til Pettersplassen. 10 140 skritt.
  • 24. april 2006: Start på Solhaug, på vegen til Haugberg, rett over åsen vestover og inn på skogsvegen opp til hvilebrakka. Nå var det bare noen centimeter med snø i skogen mellom brakka og Storemyr. Videre til Damrønningen, Askedal, Hotvet, Sokka og på vegen tilbake til Solhaug. Bare fem mann denne gangen. Ingen skritteller.
  • 17. april 2006: Samme tur som sist: Start på Solhaug, på vegen til Sokka, videre til Hotvet, Askedal, Damrønningen, Storemyr. Gikk i snø til skogsbrakka i Haugbergskauen, videre på skogsbilvegen til nordre Haugberg og tilbake til Solhaug.
  • 10. april 2006: Start på Solhaug, på vegen til Sokka, videre til Hotvet, Askedal, Damrønningen, Storemyr. Vassa noen hundre meter i snø til skogsbrakka i Haugbergskauen, videre på skogsbilvegen til nordre Haugberg og tilbake til Solhaug. Elleve mann, 11 500 skritt.
  • 3. april 2006: Start på Solhaug. Gikk først opp til søndre Haugberg, men der var det ikke brøyta skogsbilveg. Så til Sokka, Storemyr på brøyta veg. Basa i ca. 0,8 m snø noen hundre meter til skogsbrakke, pause der. Skogsbilveg til nordre Haugberg og tilbake til Solhaug. Åtte mann, ca. 11 000 skritt.
  • 27. mars 2006: Ruta gikk nesten som sist: Start fra Solhaug, Berg - Godøk - Halvorsmyr (Myra) - Logne - Stålerødskauen - Logne - Damstua (uten fyring i omnen) - Vegger, på vegen til Bråvoll fordi det var litt løst i spora i dag - Stålerød tilbake til Solhaug. Sju deltakere pluss ei bikkje. Ingen skritteller med i dag heller.
  • 20. mars 2006: Ruta gikk nesten som sist: Start fra Solhaug, Berg - Godøk - Halvorsmyr (Myra) - Logne - Langevann - Logne - Damstua (uten fyring i omnen) - Vegger - Bråvoll - Stålerød tilbake til Solhaug. Seks deltakere. Ingen skritteller med i dag. Harde og fine spor. Bare −5 til −6 grader.
  • 13. mars 2006: Ruta gikk som sist, bortsett fra oppmøtestedet: Start fra Solhaug, Berg - Godøk - Halvorsmyr (Myra) - Logne - Stålerødskauen - Logne - Damstua (uten fyring i omnen) - Vegger - Bråvoll - Stålerød tilbake til Solhaug. Ni deltakere som sist, pluss to elgebikkjer og ei harebikkje. 10 800 skritt. Ca. −15° på det kaldeste. Harde og fine spor etter bandvogna som kjørte opp for ei uke sia.
  • 6. mars 2006: Denne gangen begynte vi på Berg i sterk kulde. Avhengig av hvor vi var varierte temperaturen mellom ca. −16 og −21,6 °C. Laveste måling var på jordene i nedre Vegger. Ruta gikk som følger: Berg - Godøk - Halvorsmyr (Myra) - Logne - Stålerødskauen - Logne - Damstua (med innlagt pause med fyring i omnen) - Vegger - Bråvoll - Stålerød tilbake til Berg. Ni deltakere, 10 000 skritt.
  • 27. februar 2006: Oppmøte i Bakkedammen. Videre: Ønne - Karistua - Kremmærhølet til Svindalen. Bålbrenning, og retur via samme veg i spora oppkjørt av beltevogn.
     Pause ved Hasåssetra 20.06.05.
  • 20. februar 2006: Start: Bakkedammen. Videre via Ønne, Karistua og Kremmærhølet til Svindalen. Samme veg tilbake. Sju folk i beltevognspor.
  • 13. februar 2006: Pettersplassen - Ambjørnrød - Langevann - Trytebergjet - Bjørkedalen - Seterdalen - Trolldalssetra - fellesbeiteoppsamlingsplassen - Mila - Kleiva - Trolldalen og tilbake til Pettersplassen. 13 200 skritt, seks stykker. Noe nysnø i beltevognspora.
  • 6. februar 2006: Stein - Ambjørnrød - Langevann - Trytebergjet - Bjørkedalen - Bjørkedalshytta (pause her med fyr på peisen). Transportetappe med beltevogn opp til Trolldalssetra. Videre til fots igjenvia fellesbeiteoppsamlingsplassen - Mila - Kleiva - Trolldalen og tilbake til Stein. Fem mann, 11 500 skritt.
  • 30. januar 2006: Denne gangen skulle vi ta samme runde som sist, men redusere lengda litt. Så vi møtte opp i Stein. Det ble oppmøterekord, 14 stykker. Turen gikk som følger: Stein - Ambjørnrød - Langevann - Trytebergjet - Bjørkedalen - Bjørkedalshytta (pause her) - Seterdalen - Trolldalssetra - fellesbeiteoppsamlingsplassen - Mila - Kleiva - Trolldalen - Dalen - Ambjørnrød og tilbake til Stein. 13 200 skritt.
  • 23. januar 2006: Oppmøte på Nøklegård. De delene av løypa som ikke var ferdig brøyta var preparert med beltevogn. Ferden gikk på følgende måte: Nøklegård - Svingen - Oserødbakken - Stein - Ambjørnrød - Langevann - Trytebergjet - Bjørkedalen. Beltevognssporet hadde ikke satt seg skikkelig, og det var tungt å gå. En lang pause på Bjørkedalshytta passa da bra. Videre gikk ferden opp Seterdalen - Trolldalssetra - fellesbeiteoppsamlingsplassen - Mila - Kleiva - Trolldalen - Stein - Oserødbakken - Svingen - Nøklegård. Dette var en skikkelig hard tur, vi var tilbake halv tolv. Åtte deltakere. Skrittelleren til Roger C. viste 16 900 skritt, over dobbelt så mange som sist.
  • 16. januar 2006: Vi begynte denne gangen også på Berg. Videre til Øgården - Rønningen - Hestehagæn - Døvlehamna - Skørsåsen - Døvlehamna - Våle - Godøk - Berg. Tangering av oppmøterekord for andre gang, tolv deltakere. 7000 skritt.
  • 9. januar 2006: Start fra Berg - Stalltra - Haugberg - Byttingen - Storemyr - Sokka - Halum - Flåtten - Solhaug og tilbake til start. Som sist var løypa kjørt opp med beltevogn. Det var tidlig pause i den vesle røde hytta før Storemyr. Ni deltakere.
  • 2. januar 2006: Oppmøte på Berg. Tur via Solhaug til Myra innpå Lognevegen, gjennom Stålerødskogen til Damstua. Lang pause i hytta der på grunn av 16 kuldegrader. Samme veg tilbake. Vegen var klargjort tidligere samme dag med beltevogn. Etter returen var det innlagt snøskuterkjøring. Åtte deltakere.
  • 19. desember 2005: Årets siste tur. Oppmøte: Bakkedammen. Ferd til Skorgeelva - over noen høyder - Hestehølen - opp elva til brua, nedover langs elva - Slettingdalen - ut til hovedvegen og fulgte den tilbake til Bakkedammen. Flott vær, −10 og stjerneklart. Båling i Slettingdalen. Seks ganglagsmedlemmer med denne gangen.
  • 12. desember 2005: Spesialkveld: Tidlig oppmøte på Hynnes mote på Tolsrød for å handle utstyr. Etter å ha lagt igjen midler starta turen: Torpeskolen - Hallenstvedt - Øgården - Bakkevannsfjellet - Nedre Vegger - Hallenstvedt - Tolsrød. Båling på Bakkevannsfjellet gjorde turen svært trivelig. Tungt føre i høyda, mye snø. Åtte deltakere.
     Pause ved Lindevann 21.11.05.
  • 5. desember 2005: Vi gikk fra bussgarasjene ved Modul i Høyjord, eller rettere sagt Holandsaga. Inn forbi Ilestad og opp forbi Svensrød. Derfra til Gransetra. Der hadde vi kaffipause på utemøblene på tunet. Med medbrakt stearinlys i hurtigprodusert snølykt. Litt kort pause for ikke å risikere å snøe ned. Kjørte «safe» linje og gikk på spor tilbake til Holandsaga. Oppmøte: sju stykker.
  • 28. november 2005: Denne gangen starta vi fra Torp. Ferden gikk videre opp i Ellefsrødskogen - Kolkinnskogen - Lauvås - Haugberg - Berg - Stålerød - Bråvoll - Torpeenga - Torp. Tangering av oppmøterekorden, tolv stykker.
  • 21. november 2005: Oppmøte i Trolldalen. Derfra via Trolldalssaga opp kleiva - Mila - Lindevann - Rennesik - Rennesikdammen - Langevann - Dalen og tilbake til utgangspunktet. I kveld var vi ti deltakere.
  • 14. november 2005: Start i Andebu sentrum - Askjemfeltet - Askjem sør - Bjure - Solvang - Kulerødvannet - Kulerød - Askjemvannet - Askjem - Askjemfeltet og tilbake til start. Vi var åtte deltakere.
  • 7. november 2005: Tur fra Bakkedammen via Vidaråsen - Hestehølen - Slettingdalen og tilbake igjen. Seks deltakere.
  • 31. oktober 2005: Halum - Gulliåsen - Gulli - Gjermundrød - Vimmelrød - Skjelland og tilbake til start. Vi var åtte deltakere, men en måtte hentes med bil etter et stygt fall. Resten gjennomførte uten problemer.
  • 24. oktober 2005: Tur fra Torp - Hallenstvedt - Strandemyr - Tranumkollen - Øgården - Hallenstvedt - Gusland - Oserød - Tolsrødfeltet - Torp. Åtte deltakere.
  • 17. oktober 2005: Start fra Åsly. Videre via Larsenhytta - Ønne - Karistua - Svindalen - Kattedalen - Nyørk - Vestby - Nøklegård - Åsly. Vi var elleve deltakere
  • 10. oktober 2005: Tur fra Torpeenga - Bråvoll - Stålerødskogen - Myra - Struten - Døvle - Skytterbanen - Rønningen - Moa - Vestre Flåtten - Haugberg - Lauvås - Kolkinn - Torpeenga. Lang tur, vi var tilbake etter halv tolv. Åtte deltakere, en av dem falt av undervegs.
  • 3. oktober 2005: Tur fra Stein, fire deltakere.
     Vi nyter utsynet fra Dalaåsen 04.06.05.
  • 26. september 2005: Tur fra Nøklegård - Ambjørnrød - Sørli - Andrineolla - Langevann - Nilsedalen - Dalaåsen - Faulemyråsæne - Seterdalen - Bjørkedalen - Trytebergjet - Langevann - Vestbyskogen - Nøklegård. Seks deltakere.
  • 19. september 2005: Berg - Ulspipa - Moa - Halumskogen - Flåtten - Moa - Solhaug - Krappgata - Berg. Fem deltakere.
  • 12. september 2005: Bakkedammen - Vidaråsen - Kremmærhølet - Svindalen - Langemyr - Brånan - Bakkedammen. Ti deltakere. Siste etappe var kappgang.
  • 5. september 2005: Start på Moland - Struten - Bustingen - Håsken - Døvehjemmet - tilbake til start. Ni deltakere.
  • 29. august 2005: Tur fra Åletjønn - Merkedammen - Åletjønn. Åtte deltakere.
  • 22. august 2005: Tur fra Torpeenga - Stålerødskogen - Vegger - Bakkevannsfjellet - Hallenstvedt - Torpeenga. Kraftig regnvær siste halvdel av turen, dessuten begynner det å bli mørkt nå.
  • 15. august 2005: Tur fra Bakkedammen. Bakkeskau - Nordre Skarsholttjønn - Storemyr i Hotvedtskogen - Søndre Skarsholttjønn - Skarsholt - start. Omtrent seks deltakere.
  • 8. august 2005: Tur fra Bakkedammen. Bakkeskau - Nordre Skarsholttjønn - Østover inn i Haubergskauen - rota rundt og visste ikke hvor vi var - sørover inn på skogsveg fra Lauvås til Skarsholt. Etter denne turen har flere av deltakerne med kompass. Ca. fem deltakere.
  • 4. juli 2005: Tur fra Trolldalen: Trolldalen - Dalen - Påledalen - Dalaåsen - Dalasetra - Bjørkedalen - Trolldalssetra - Mila - Trolldalssaga - Trolldalen. Seks deltakere.
  • 27. juni 2005: Tur i Vivestad. Vivestadåsen - Fon - vegen mellom Fon og Vivestad - Vivestadåsen.
     I farta over Vivestadåsen 27.06.05.
  • 20. juni 2005: Start fra Halum, åtte deltakere. Ruta: Halum - Bokemoa - Storemyr - Hasåssetra - Askedal - Halum. En litt lengre tur, var ikke tilbake ved startstedet før klokka kvart på tolv. Mildt og fint vær.
  • 13. juni 2005: Runde ved Merkedammen, med innleid kjentmann. En våt tur, regnbyger og myrlendt.
  • 6. juni 2005: Start fra Torpeenga - Damstua - Langevann - Lognevegen - Stålerødskogen - Lognevegen - Stålerød og tilbake til start.
  • 30. mai 2005: Runde ved Trollsvann
  • 23. mai 2005: Start fra Bakkedammen - Skorgeelva - Flisefyr - Slettingdalen - Skarsholt - Bakkedammen. Turen inkluderte vading over Skorgeelva.
  • 16. mai 2005: Ingen tur pga. 17. mai dagen etter.
  • 9. mai 2005:
  • 2. mai 2005:
  • 25. april 2005:
  • 18. april 2005: Start fra Berg - Ulspipa - Vetan - Kjærås - Moa - Berg. Denne gangen ble vi nesten nedrent av et rådyr. Tolv deltakere, foreløpig rekord.
  • 11. april 2005: Start på Kolkinn - Storemyr - Haugberg - Lauvås - Kolkinn
  • 4. april 2005:
  • 28. mars 2005: Start fra Kulerød - Gravdallia - Håsken sportskytterbane - Døvehjemmet - Skjeggerød - Kulerød
  • 21. mars 2005:
  • 14. mars 2005:
  • 7. mars 2005:
  • 28. februar 2005:
  • 22. februar 2005:
  • 15. februar 2005: Dalaåsen, fem deltakere
  • 8. februar 2005:
  • 1. februar 2005:
Klikk her for å se turene vi går nå og gikk i 2019, 2018 og 2017.
Klikk her for å se turene i 2016, 2015, 2014 og 2013.
Klikk her for å se turene vi gikk i 2012, 2011, 2010 og 2009.

Vedlikeholdt av Kristian André Gallis med mange tillegg fra Steinar Ellefsrød
og enkelte fra Arvid Vegger, Erlend Dahl, Roger Christiansen, Knut Øystein Løberg og Roy Henning Wivestad.